RIESENBECK – Mark Weusthof heeft een goed weekend in het Duitse Riesenbeck achter de rug. De menner uit Rossum eindigde in de internationale wedstrijd bij de vierspannen als zesde.
Na zijn prima optreden in de dressuur, die hem een zesde positie opleverde, liet Weusthof er een goede marathon (vijfde) en vaardigheidsproef (negende) op volgen. In het eindklassement zegevierde Bram Chardon met een kleine voorsprong op zijn vader IJsbrand. De Amerikaan Chester Weber legde beslag op de derde plek.
Mark Weusthof: “In de marathon reden Georg von Stein en Michael Brauchle zo sterk, dat ze me inhaalden. Er werd echt hard gereden zaterdag. Bij de hindernissen 1 en 3 gingen de voorpaarden een beetje terug, bij de andere liep het allemaal wel naar behoren. Ik had alleen nog wel een bal op vier. Tja, dan eindig je als vijfde in de marathon…”
“Voor Mark Weusthof wordt de strijd om het nationaal kampioenschap van komend weekeinde in Beekbergen de afsluiter van het seizoen. Hij verdedigt er zijn zilveren plak van vorig jaar. “Het is wel kort na Riesenbeck, maar daar wilde ik rijden omdat het verreweg de mooiste wedstrijd is. Gelukkig hebben de paarden daar niet veel te lijden gehad en zich prima hersteld.”
Foto´s © Jürgen Schwarzl














